RS-VIRUS!

Jag o Peter åkte ju till sös med lilla Vanessa igår. Pappa passade Vincent hemma hos oss. Vi kom dit vid halv åtta har jag för mig. Å det var riktigt mycket folk där. Så vi fick sita i korridoren på golvet i typ en o enhalvtimme.
Sedan så kom sjuksyrran o så fick vi tt "rum", det var fullt på dom riktigta rummen så dom hade ställt upp skiljeväggar som fick bli ett rum istället.
Dom kollade syresättningen i blodet vilket var superbra, så inget fel på de. Sedan så tog dom rs-prov som var positivt. Å de visste jag ju att det skulle vara. Dom spolade rent näsan på henne o gav henne neseril innan vi åkte hem. Å då kunde hon andas ordentligt. Läkaren sa att lungorna låter fint men att de e en massa snor i näsan. SÅ vi fick en återbesökstid idag kvart över nio. Hon ville att dom skulle ha koll på henne eftersom hon e så liten än. Så vi var där idag igen, andningen e ju ansträngd sa läkaren men lungorna låter bra. Vi fick några andningsövningsjympa tips på hur vi kan underlätta andningen på henne. De hade jag tänkt att göra snart på henne. Måste väcka henne då hon måste äta.
Hon vill även boka in en ny tid, men de e fullbokat, så vi får åka till akuten om det skulle bli värre:( Hoppas bara att det vänder nu.


 
Hon låg o sov under tiden som vi var där.


Puss min llilla prinsessa....
//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: